Audyt. Raport. Analiza.
Audyty ergonomiczne
Audyty ergonomiczne to dokładna analiza sposobu wykonywania pracy przez pracownika w Twojej firmie, biorąc pod uwagę jego środowisko pracy.
Podczas obserwacji audytor zwraca uwagę w szczególności na pozycję ciała, w tym pozycje kątowe kończyn górnych i dolnych, zakresy ruchów oraz siłę jaką musi użyć pracownik by wykonać daną czynność. Dodatkowo analizuje się częstość powtórzeń oraz różne czynniki środowiska pracy.
Celem audytu jest ocena badanych stanowisk pracy z punktu widzenia ergonomii wykorzystując metody oceny takie jak: KIM, REBA, RULA, JSI, NIOSH. Specyfika pracy w danej firmie w istocie uwarunkowuje dobór metody oceny.
Podczas audytu prowadzimy obserwacje stanowiska przez odpowiedni odcinek czasu, aby zapoznać się procesem, zadać uzupełniające pytania, sporządzić notatki i zrobić dokumentację fotograficzno-filmową.
Raport w efekcie zawiera listę wyzwań ergonomicznych ze wskazanymi priorytetami do poprawy. Dodatkowo w raporcie znajdują się praktyczne propozycje zalecanych do wdrożenia zmian.
Podsumowanie audytu
Nasze dobre praktyki
01
02
03
Centralny Instytut Ochrony Pracy o ergonomii
Przeczytaj także, co o ergonomii mówi Centralny Instytut Ochrony Pracy: